Elbląg: Przeprowadzenie badania rynku pracy pn. Elbląski rynek pracy – dziś i perspektywy rozwoju do 2020 roku w ramach projektu WYŻSZE KOMPETENCJE – SKUTECZNIEJSZE DZIAŁANIE w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek Pracy otwarty dla wszystkich , Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie , Poddziałanie 6.1.2 Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie.

Informacje ogólne o zamówieniu:

Nazwa Zamawiającego: Powiatowy Urząd Pracy , ul. Saperów 24, 82-300 Elbląg.

Data zamieszczenia: 2014-02-04

Miejsce publikacji: BZP

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.31.00.00-0, 79.80.00.00-2, 79.31.13.00-0, 79.31.12.00-9, 79.31.14.00-1, 79.30.00.00-7.

Liczba zamawianych sondaży: 3

Waga ceny w kryteriach oceny oferty: 50%

Link do ogłoszenia o zamówieniu: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=22477&rok=2014-02-04

Link do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.elblag.up.gov.pl/art/id/1122

Cel  badania:

W zamówieniu poprawnie określono harmonogram oraz zakres badania. Niepoprawnie określono populację, na którą można uogólnić wyniki badania. Z SIWZ nie wynikało kto ma być przebadany w szkołach (uczniowie, nauczyciele czy dyrektorzy szkół. Zostało to wyjaśnione w odpowiedzi na prośbę o wyjaśnienie zapisów SIWZ. Nie jasne jest jednak z kim konkretnie z przedsiębiorstw mają zostać przeprowadzone wywiady. Od tego, kto będzie respondentem może zależeć jakość uzyskanych danych.

Kwestionariusz:

Kwestionariusz badania ma być przygotowany przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga konsultacji kwestionariusza. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy przeprowadzenia pilotażu kwestionariusza. Brak pilotażu kwestionariusza może prowadzić do poważnego błędu pomiaru, gdyż respondenci mogą nie rozumieć pytań zgodnie z intencją badacza. Zamawiający nie określił ani oczekiwanego czasu trwania kwestionariusza, ani oczekiwanej liczby zawartych w nim pytań. Czas trwania/liczba pytań kwestionariusza jest istotnym elementem przy wycenie badań. Przynajmniej jedna z tych informacji umożliwiłaby Wykonawcom wycenę badań o takim samym czasie trwania.

Realizacja:

Zgodnie z Zamówieniem, za realizację badania odpowiedzialny jest Wykonawca. Nie jest przewidziana kontrola pracy ankieterów. Jest to poważny problem, gdyż w badaniach sondażowych występuje problem nieuczciwych ankieterów, którzy mogą swoimi działaniami doprowadzić do poważnego obniżenia jakości danych. Kontrola ich pracy mogłaby wyeliminować ten problem lub przynajmniej w znacznym stopniu go ograniczyć. W zamówieniu poprawnie określono technikę zbierania danych. Dzięki temu jakość badania będzie zgodna w tym zakresie z wymogami zamawiającego. Wykonawca nie został zobowiązany do przeprowadzenia szkolenia dla ankieterów. Ankieterzy mogą być nieprzygotowani do realizacji badania, co może negatywnie wpłynąć na błąd pomiaru.

Poziom realizacji próby:

W zamówieniu nie określono wymagań odnośnie poziomu realizacji próby. Brak takiej informacji może powodować poważne skrzywienie wyników sondażu w związku z niskim poziomem realizacji. Jest to niekorzystne dla Wykonawców o wyższych standardach realizacji. Należy jednak pamiętać, że wysoki poziom realizacji próby może być bardzo kosztowny lub wręcz niemożliwy do zrealizowania. Zamawiający powinien jednak zastanowić się nad oczekiwanym stosunkiem jakości badania do jego kosztów i na tej podstawie określić minimalny dopuszczalny poziom realizacji próby. Nie określono rozkładu poziomu realizacji próby w jej poszczególnych częściach. Brak określenia tego wymagania może prowadzić do poważnego skrzywienia wyników badania. Zamawiający nie określił wymaganej liczby prób kontaktu z respondentem. Może to prowadzić do uzyskania wyników o niższej jakości niż oczekiwana przez Zamawiającego. Wykonawca badania nie jest zobowiązany do przesłania listu zapowiedniego do respondentów. Wymóg taki prowadziłby do podwyższenia poziomu realizacji próby. Jego brak nie jest jednak błędem, jeśli Zamawiający chciał w ten sposób ograniczyć koszt badania.

Dobór próby:

Za dobór próby odpowiada Wykonawca. Zamawiający poprawnie określił wymagania odnośnie metody doboru próby – oczekuje badania na próbie kwotowej. Poprawnie określona metoda doboru próby gwarantuje Zamawiającemu, że Wykonawcy będą wyceniali badanie o takiej samej pod tym względem jakości. W zamówieniu poprawnie określono cechy ze względu na które mają zostać wyznaczone kwoty. Pod tym względem Zamawiający otrzyma badanie o oczekiwanej jakości. W zamówieniu określono wymaganą liczebność próby.

Operat:

Zamawiający określił, że próba ma zostać dobrana do badania z operatu Urzędu Statystycznego według najbardziej aktualnego

stanu na dzień rozpoczęcia przeprowadzanych badań.

Inne uwagi:

W zamówieniu nie określono kryteriów gwarantujących spójność badania.

Informacje o postępowaniu przetargowym:

Data rozstrzygnięcia przetargu: 41711

Ile ofert wpłynęło: 6

Ile ofert odrzucono: 3

Kto wygrał przetarg – nazwa wykonawcy: Grupa Olsztyńska Szkoła Biznesu s.c Instytut Badań i Analiz, ul. Warszawska 105/4H, 10-701 Olsztyn, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.

Szacunkowa wartość zamówienia: 56911

Cena oferty wygrywającej: 61377

Oferta z najniższą ceną: 41937

Oferta z najwyższą ceną: 106114,74

Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej na stronie BZP/TED: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=52991&rok=2014-03-13

Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiającego: http://www.bip.elblag.up.gov.pl/art/id/1122

Karty
119
Aktualności
6
© 2013 Na straży sondaży
Projekt i wykonanie mciastek






captcha