Przeprowadzenie badania pod nazwą „Badanie efektów działań informacyjnych i promocyjnych na temat Funduszy Europejskich dla społeczeństwa oraz analiza społecznego odbioru tych działań. Edycja 2014”

Informacje ogólne o zamówieniu:

Nazwa Zamawiającego: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju

Data zamieszczenia: 2014-04-09

Miejsce publikacji: BZP

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79320000-3, 79315000-5

Liczba zamawianych sondaży: 1

Waga ceny w kryteriach oceny oferty: 100%

Link do ogłoszenia o zamówieniu: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=121752&rok=2014-04-09

Link do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: http://bip.mir.gov.pl/Zamowienia%20Publiczne/Strony/BDG_V_281_31_MWr_14_badanie_efekty_dzialan_informacyjnych.aspx

Cel  badania:

W zamówieniu poprawnie określono zakres badania, harmonogram oraz populację, na którą można uogólnić wyniki badania.

Kwestionariusz:

Kwestionariusz badania został przygotowany przez Zamawiającego.

Realizacja:

Zgodnie z Zamówieniem, za realizację badania odpowiedzialny jest Wykonawca. Nie jest przewidziana kontrola pracy ankieterów. Jest to poważny problem, gdyż w badaniach sondażowych występuje problem nieuczciwych ankieterów, którzy mogą swoimi działaniami doprowadzić do poważnego obniżenia jakości danych. Kontrola ich pracy mogłaby wyeliminować ten problem lub przynajmniej w znacznym stopniu go ograniczyć. W zamówieniu poprawnie określono technikę zbierania danych. Dzięki temu jakość badania będzie zgodna w tym zakresie z wymogami zamawiającego. Wykonawca nie został zobowiązany do przeprowadzenia szkolenia dla ankieterów. Ankieterzy mogą być nieprzygotowani do realizacji badania, co może negatywnie wpłynąć na błąd pomiaru.

Poziom realizacji próby:

W zamówieniu nie określono wymagań odnośnie poziomu realizacji próby. Brak takiej informacji może powodować poważne skrzywienie wyników sondażu w związku z niskim poziomem realizacji. Jest to niekorzystne dla Wykonawców o wyższych standardach realizacji. Należy jednak pamiętać, że wysoki poziom realizacji próby może być bardzo kosztowny lub wręcz niemożliwy do zrealizowania. Zamawiający powinien jednak zastanowić się nad oczekiwanym stosunkiem jakości badania do jego kosztów i na tej podstawie określić minimalny dopuszczalny poziom realizacji próby. W zamówieniu nie określono rozkładu poziomu realizacji próby w jej poszczególnych częściach. Brak określenia tego wymagania może prowadzić do poważnego skrzywienia wyników badania. Zamawiający nie określił wymaganej liczby prób kontaktu z respondentem. Może to prowadzić do uzyskania wyników o niższej jakości niż oczekiwana przez Zamawiającego. Wykonawca badania nie jest zobowiązany do przesłania listu zapowiedniego do respondentów. Wymóg taki prowadziłby do podwyższenia poziomu realizacji próby. Jego brak nie jest jednak błędem, jeśli Zamawiający chciał w ten sposób ograniczyć koszt badania.

Dobór próby:

Za dobór próby odpowiada Wykonawca. Zamawiający poprawnie określił wymagania odnośnie metody doboru próby – oczekuje badania na warstwowanej próbie losowej. Poprawnie określona metoda doboru próby gwarantuje Zamawiającemu, że Wykonawcy będą wyceniali badanie o takiej samej pod tym względem jakości. W zamówieniu nie określono sposobu alokacji i wiązkowania próby, nie zdefiniowano również zmiennych, które mają posłużyć do jej warstwowania. Od tych trzech cech w dużej mierze zależy dokładność oszacowań, brak ich określenia nie gwarantuje otrzymania wyników o odpowiedniej jakości. Brak informacji o wiązkowaniu próby może być wykorzystany przez nieuczciwe firmy do przeprowadzenia badania o niskich kosztach, dzięki ograniczeniu jego jakości. W zamówieniu poprawnie określono wielkość błędu statystycznego

Operat:

Zamawiający nie określił z jakiego operatu ma zostać dobrana próba do badania. Nie określono również wymagań jakie musi spełniać operat, by mógł zostać wykorzystany w badaniu. Może to powodować poważny błąd pokrycia, niekorzystny dla uzyskania poprawnych wyników.

Informacje o postępowaniu przetargowym:

Data rozstrzygnięcia przetargu: 26.05.2014

Ile ofert wpłynęło: 5

Ile ofert odrzucono: 2

Kto wygrał przetarg – nazwa wykonawcy: Realizacja Sp. z o.o., ul. Kolbaczewska 6 A, 02-879 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Szacunkowa wartość zamówienia: 406504.07 zł

Cena oferty wygrywającej: 329640 zł

Oferta z najniższą ceną: 307199.88 zł

Oferta z najwyższą ceną: 461250 zł

Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej na stronie BZP/TED: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=178084&rok=2014-05-27

Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiającego: http://bip.mir.gov.pl/Zamowienia%20Publiczne/Strony/BDG_V_281_31_MWr_14_badanie_efekty_dzialan_informacyjnych.aspx

Karty
119
Aktualności
6
© 2013 Na straży sondaży
Projekt i wykonanie mciastek






captcha