Analiza wpływu programów rozwojowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych na podniesienie jakości nauczania w szkołach.

Informacje ogólne o zamówieniu:

Nazwa Zamawiającego: Instytut Badań Edukacyjnych

Data zamieszczenia: 2014-05-12

Miejsce publikacji: BZP

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.31.50.00-5.

Liczba zamawianych sondaży: 4

Waga ceny w kryteriach oceny oferty: 70%

Link do ogłoszenia o zamówieniu: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=159454&rok=2014-05-12

Link do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: http://bip.ibe.edu.pl/

Cel  badania:

W zamówieniu poprawnie określono zakres badania, harmonogram oraz populację, na którą można uogólnić wyniki badania.

Kwestionariusz:

Kwestionariusz badania ma być przygotowany przez Zamawiającego.

Realizacja:

Zgodnie z Zamówieniem, za realizację badania odpowiedzialny jest Wykonawca. W zamówieniu przewidziano kontrolę pracy ankieterów. Eliminuje to występujący w większości badań sondażowych problem nieuczciwych ankieterów, mogący prowadzić do niskiej jakości badań. W zamówieniu poprawnie określono technikę zbierania danych. Dzięki temu jakość badania będzie zgodna w tym zakresie z wymogami zamawiającego. Wykonawca został zobowiązany do przeprowadzenia szkolenia dla ankieterów. Dzięki temu ankieterzy będą lepiej przygotowani do realizacji badania, co może wpłynąć na wyższą jakość pomiaru.

Poziom realizacji próby:

W zamówieniu dla modułów I – III określono wymagania odnośnie poziomu realizacji próby. Natomiast w module czwartym badania nie określono takich kryteriów. Brak takiej informacji może powodować poważne skrzywienie wyników sondażu w związku z niskim poziomem realizacji. Jest to niekorzystne dla Wykonawców o wyższych standardach realizacji. Należy jednak pamiętać, że wysoki poziom realizacji próby może być bardzo kosztowny lub wręcz niemożliwy do zrealizowania. Zamawiający powinien jednak zastanowić się nad oczekiwanym stosunkiem jakości badania do jego kosztów i na tej podstawie określić minimalny dopuszczalny poziom realizacji próby. Nie określono rozkładu poziomu realizacji próby w jej poszczególnych częściach. Brak określenia tego wymagania może prowadzić do poważnego skrzywienia wyników badania. Zamawiający nie określił wymaganej liczby prób kontaktu z respondentem. Może to prowadzić do uzyskania wyników o niższej jakości niż oczekiwana przez Zamawiającego. Wykonawca badania jest zobowiązany do przesłania listu zapowiedniego do respondentów. Takie działanie pozytywnie wpływa na odsetek realizacji próby.

Dobór próby:

Za dobór próby odpowiada Wykonawca. Zamawiający poprawnie określił wymagania odnośnie metody doboru próby – oczekuje badania na próbie kwotowej. Poprawnie określona metoda doboru próby gwarantuje Zamawiającemu, że Wykonawcy będą wyceniali badanie o takiej samej pod tym względem jakości. W zamówieniu poprawnie określono cechy ze względu na które mają zostać wyznaczone kwoty. Pod tym względem Zamawiający otrzyma badanie o oczekiwanej jakości. W zamówieniu określono wymaganą liczebność próby.

Operat:

Zamawiający określił, że w modułach I – III próba ma zostać dobrana do badania z dostarczonej przez Zamawiającego listy szkół, które wdrożyły program rozwojowy. W module IV Zamawiający dostarczy Zamawiającemu niepełną listę szkół, które nie wdrożyły programu.

Informacja o postępowaniu przetargowym

Data rozstrzygnięcia przetargu: 10.06.2014

Ile ofert wpłynęło: 2

Ile ofert odrzucono: 0

Kto wygrał przetarg – nazwa wykonawcy: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o. o., ul. Grunwaldzka 5, 99-301 Kutno, kraj/woj. łódzkie.

Szacunkowa wartość zamówienia: 771239,84 zł

Cena oferty wygrywającej: 502000 zł

Oferta z najniższą ceną: 502000 zł

Oferta z najwyższą ceną: 787200 zł

Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej na stronie BZP/TED: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=159454&rok=2014-05-12

Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiającego: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=196634&rok=2014-06-10

Karty
119
Aktualności
6
© 2013 Na straży sondaży
Projekt i wykonanie mciastek






captcha