Informacje ogólne o zamówieniu:
Nazwa Zamawiającego: Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk (IFiS PAN)
Data zamieszczenia: 2014-04-15
Miejsce publikacji: TED
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79320000
Liczba zamawianych sondaży: 2
Waga ceny w kryteriach oceny oferty: 50%
Link do ogłoszenia o zamówieniu: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:136542-2014:TEXT:PL:HTML&src=0
Link do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: http://www.ifispan.waw.pl/index.php?lang=pl&m=page&pg_id=279
Cel badania:
W zamówieniu poprawnie określono zakres badania, harmonogram oraz populację, na którą można uogólnić wyniki badania.
Kwestionariusz:
Kwestionariusz badania ma być przygotowany przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia jego pilotażu. Określono również czas trwania wywiadu.
Realizacja:
Zgodnie z Zamówieniem, za realizację badania odpowiedzialny jest Wykonawca. Zamawiający premiuje w kryteriach oceny zamówienia Wykonawców posiadających certyfikat PKJPA lub równoważny. Gwarantuje to lepszą ocenę firm, działających zgodnie z branżowymi standardami metodologicznymi. W zamówieniu przewidziano kontrolę pracy ankieterów. Eliminuje to występujący w większości badań sondażowych problem nieuczciwych ankieterów, mogący prowadzić do niskiej jakości badań. W zamówieniu poprawnie określono technikę zbierania danych. Dzięki temu jakość badania będzie zgodna w tym zakresie z wymogami zamawiającego. Wykonawca został zobowiązany do przeprowadzenia szkolenia dla ankieterów. Dzięki temu ankieterzy będą lepiej przygotowani do realizacji badania, co może wpłynąć na wyższą jakość pomiaru.
Poziom realizacji próby:
W zamówieniu poprawnie określono wymagania odnośnie poziomu realizacji próby. Gwarantuje to Zamawiającemu otrzymanie pod tym względem badania o oczekiwanym stosunku jakości do ceny. Nie określono rozkładu poziomu realizacji próby w jej poszczególnych częściach. Brak określenia tego wymagania może prowadzić do skrzywienia wyników badania, jednak kontrolowanie poziomu realizacji próby do pewnego stopnia ogranicza ten problem. Zamawiający poprawnie określił wymaganą liczbę prób kontaktu z respondentem. Dzięki temu, Zamawiający otrzyma badanie o oczekiwanej pod tym względem jakości. Wykonawca badania jest zobowiązany do przesłania listu zapowiedniego do respondentów. Takie działanie pozytywnie wpływa na odsetek realizacji próby.
Dobór próby:
Jedną próbę dostarcza Wykonawca, za dobór drugiej próby odpowiada Zamawiający. Zamawiający poprawnie określił wymagania odnośnie metody doboru próby – oczekuje badania na próbie losowej. Poprawnie określona metoda doboru próby gwarantuje Zamawiającemu, że Wykonawcy będą wyceniali badanie o takiej samej pod tym względem jakości. Opisano też dokładnie typ doboru próby. W zamówieniu określono sposób warstwowania próby, jej alokację oraz wiązkowanie. Gwarantuje to uzyskanie pod tym względem wyników o oczekiwanej przez Zamawiającego jakości. W zamówieniu określono wymaganą liczebność próby.
Operat:
Zamawiający określił, że próba ma zostać dobrana do badania z operatu PESEL.
Informacje o postępowaniu przetargowym:
Data rozstrzygnięcia przetargu: 24.06.2014
Ile ofert wpłynęło: 2
Ile ofert odrzucono: 0
Kto wygrał przetarg – nazwa wykonawcy: Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, ul. Żurawia 4A, 00-561 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Szacunkowa wartość zamówienia: – zł
Cena oferty wygrywającej: – zł
Oferta z najniższą ceną: – zł
Oferta z najwyższą ceną: – zł
Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej na stronie BZP/TED:
Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiającego: http://www.ifispan.waw.pl/pliki/zawiadowyborze.pdf