Warszawa: Badanie ankietowe dotyczące wzorów picia alkoholu i konsekwencji z tym związanych

Informacje ogólne o zamówieniu:

Nazwa Zamawiającego: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych , Aleje Jerozolimskie 155, 02-326 Warszawa, woj. mazowieckie

Data zamieszczenia: 2014-10-01

Miejsce publikacji: BZP

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.30.00.00-7.

Liczba zamawianych sondaży: 1

Waga ceny w kryteriach oceny oferty: 50%

Link do ogłoszenia o zamówieniu: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=207429&rok=2014-10-01

Link do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: http://www.parpabip.pl/index.php?id=164&p=96

 

Cel  badania:

W zamówieniu poprawnie określono zakres badania, harmonogram oraz populację, na którą można uogólnić wyniki badania. Cel badania został poprawnie zdefiniowany przez Zamawiającego.

Kwestionariusz:

Kwestionariusz badania ma być przygotowany przez Zamawiającego.

Realizacja:

Zgodnie z Zamówieniem, za realizację badania odpowiedzialny jest Wykonawca. Oceniając oferty Zamawiający przyznaje punkty wykonawcom posiadającym aktualny Certyfikat Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA) w zakresie badań CAPI. Stawia to w pozycji pierwszeństwa wykonawców realizujących badania zgodnie z branżowymi standardami metodologicznymi. W zamówieniu przewidziano również dodatkowo kontrolę pracy ankieterów. Eliminuje to występujący w większości badań sondażowych problem nieuczciwych ankieterów, mogący prowadzić do niskiej jakości badań. W zamówieniu poprawnie określono technikę zbierania danych. Dzięki temu jakość badania będzie zgodna w tym zakresie z wymogami zamawiającego. Wykonawca został zobowiązany do przeprowadzenia szkolenia dla ankieterów. Dzięki temu będą oni lepiej przygotowani do realizacji badania, a to z kolei może się przyczynić  do poprawy jakości pomiaru.

Poziom realizacji próby:

W zamówieniu poprawnie określono wymagania odnośnie poziomu realizacji próby. Gwarantuje to Zamawiającemu otrzymanie pod tym względem badania o oczekiwanym stosunku jakości do ceny. W zamówieniu nie określono poziomu realizacji próby w poszczególnych segmentach badanej zbiorowości. Brak wytycznych w tym zakresie może prowadzić do zniekształcenia wyników badania. Wykonawca badania jest zobowiązany do przesłania listu zapowiedniego do respondentów. Takie działanie pozytywnie wpływa na odsetek realizacji próby.

Dobór próby:

Za dobór próby odpowiada Wykonawca. Zamawiający poprawnie określił wymagania odnośnie metody doboru próby – oczekuje badania na próbie losowej. Poprawnie określona metoda doboru próby gwarantuje Zamawiającemu, że Wykonawcy będą wyceniali badanie o takiej samej pod tym względem jakości. Opisano też dokładnie typ doboru próby. W zamówieniu określono sposób warstwowania próby oraz jej alokację, nie określono jednak sposobu jej wiązkowania. Brak informacji o wiązkowaniu próby może być wykorzystana przez nieuczciwe firmy do przeprowadzenia badania o niskich kosztach, dzięki ograniczeniu jego jakości. W zamówieniu określono wymaganą liczebność próby.

Operat:

Zamawiający nie określił z jakiego operatu ma zostać dobrana próba do badania. Nie określono również wymagań jakie musi spełniać operat, by mógł zostać wykorzystany w badaniu. Niewłaściwie wybrany lub skonstruowany operat doboru próby może być obciążony błędem pokrycia niekorzystnie wpływającym na rzetelność uzyskanych wyników.

Karty
119
Aktualności
6
© 2013 Na straży sondaży
Projekt i wykonanie mciastek






captcha