Warszawa: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu usługi badania społecznego na temat: /Efektywności kampanii wizerunkowej Wojsko Polskie – Twoja Armi@/ oraz /Pogłębionej diagnozy społecznej percepcji WP/.

Informacje ogólne o zamówieniu:

Nazwa Zamawiającego: Departament Administracyjny MON

Data zamieszczenia: 2014-03-05

Miejsce publikacji: BZP

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.31.50.00-5

Liczba zamawianych sondaży: 2

Waga ceny w kryteriach oceny oferty: 100%

Link do ogłoszenia o zamówieniu: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=46381&rok=2014-03-05

Link do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.mon.gov.pl/376.html

Cel  badania:

W zamówieniu poprawnie określono zakres badania, harmonogram oraz populację, na którą można uogólnić wyniki badania.

Kwestionariusz:

Kwestionariusz badania ma być przygotowany przez Wykonawcę. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy przeprowadzenia pilotażu kwestionariusza. Brak pilotażu kwestionariusza może prowadzić do poważnego błędu pomiaru, gdyż respondenci mogą nie rozumieć pytań zgodnie z intencją badacza. Zamawiający określił oczekiwany czas trwania kwestionariusza. Pozwala to Wykonawcom na właściwą wycenę zamówienia.

Realizacja:

Zgodnie z Zamówieniem, za realizację badania odpowiedzialny jest Wykonawca. Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania certyfikatu PKJPA lub ISO 20252. Gwarantuje to realizację badania zgodnie z branżowymi standardami metodologicznymi. W zamówieniu przewidziano kontrolę pracy ankieterów. Eliminuje to występujący w większości badań sondażowych problem nieuczciwych ankieterów, mogący prowadzić do niskiej jakości badań. W zamówieniu poprawnie określono technikę zbierania danych. Dzięki temu jakość badania będzie zgodna w tym zakresie z wymogami zamawiającego. Wykonawca nie został zobowiązany do przeprowadzenia szkolenia dla ankieterów. Ankieterzy mogą być nieprzygotowani do realizacji badania, co może negatywnie wpłynąć na błąd pomiaru.

Poziom realizacji próby:

W zamówieniu nie określono wymagań odnośnie poziomu realizacji próby. Brak takiej informacji może powodować poważne skrzywienie wyników sondażu w związku z niskim poziomem realizacji. Jest to niekorzystne dla Wykonawców o wyższych standardach realizacji. Należy jednak pamiętać, że wysoki poziom realizacji próby może być bardzo kosztowny lub wręcz niemożliwy do zrealizowania. Zamawiający powinien jednak zastanowić się nad oczekiwanym stosunkiem jakości badania do jego kosztów i na tej podstawie określić minimalny dopuszczalny poziom realizacji próby. Nie określono rozkładu poziomu realizacji próby w jej poszczególnych częściach. Brak określenia tego wymagania może prowadzić do poważnego skrzywienia wyników badania. Zamawiający nie określił wymaganej liczby prób kontaktu z respondentem. Może to prowadzić do uzyskania wyników o niższej jakości niż oczekiwana przez Zamawiającego. Wykonawca badania nie jest zobowiązany do przesłania listu zapowiedniego do respondentów. Wymóg taki prowadziłby do podwyższenia poziomu realizacji próby. Jego brak nie jest jednak błędem, jeśli Zamawiający chciał w ten sposób ograniczyć koszt badania.

Dobór próby:

Za dobór próby odpowiada Wykonawca. Zamawiający niepoprawnie określił wymagania odnośnie metody doboru próby. W jednym ze zleconych sondaży wymagane jest dobranie próby losowo-kwotowej z operatu PESEL. Dobór losowo-kwotowy charakteryzuje się tym, że ankieter nie musi zrealizować kwestionariusza z konkretną osobą wylosowaną do badania, konieczne jest jedynie utrzymanie odpowiednich odsetków różnych grup respondentów, którzy trafiają do próby.Opisano też dokładnie typ doboru próby. W zamówieniu określono sposób warstwowania próby, nie określono jednak jej alokacji, ani wiązkowania. Alokacja próby ma wpływ na dokładność wyników w poszczególnych częściach populacji. Brak określenia może powodować, że uzyskane wyniki nie będą tak wartościowe dla Zamawiającego, jak mogłyby być. Brak informacji o wiązkowaniu próby może być wykorzystany przez nieuczciwe firmy do przeprowadzenia badania o niskich kosztach, dzięki ograniczeniu jego jakości. W zamówieniu określono wymaganą liczebność próby oraz oczekiwaną wielkość błędu statystycznego.

Operat:

Zamawiający określił, że próba ma zostać dobrana do badania z operatu PESEL.

Informacje o postępowaniu przetargowym:

Data rozstrzygnięcia przetargu: 11.04.2014

Ile ofert wpłynęło: 6

Ile ofert odrzucono: 0

Kto wygrał przetarg – nazwa wykonawcy: PBS Sp. z o. o., ul. Junaków 2, 81-812 Sopot, kraj/woj. pomorskie.

Szacunkowa wartość zamówienia: 325203.25 zł

Cena oferty wygrywającej: 153381 zł

Oferta z najniższą ceną: 153381 zł

Oferta z najwyższą ceną: 360365.4 zł

Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej na stronie BZP/TED: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=134040&rok=2014-04-18

Link do zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiającego: –

Karty
119
Aktualności
6
© 2013 Na straży sondaży
Projekt i wykonanie mciastek






captcha