Warszawa: Wzorce uwagi wzrokowej w procesie rozwiązywania tekstowych zadań matematycznych wśród uczniów klas III szkoły podstawowej

Informacje ogólne o zamówieniu:

Nazwa Zamawiającego: Instytut Badan Edukacyjnych

Data zamieszczenia: 2014-05-08

Miejsce publikacji: BZP

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.31.50.00-5.

Liczba zamawianych sondaży: 1

Waga ceny w kryteriach oceny oferty: 40%

Link do ogłoszenia o zamówieniu: http://bzp1.portal.uzp.gov.pl/index.php?ogloszenie=show&pozycja=155716&rok=2014-05-08

Link do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: http://www.ibe.edu.pl/bip/index.php/zamowienia-publiczne/701-wzorce-uwagi-wzrokowej-w-procesie-rozwiazywania-tekstowych-zadan-matematycznych-wsrod-uczniow-klas-iii-szkoly-podstawowej

Cel  badania:

W zamówieniu poprawnie określono harmonogram oraz zakres badania. Określona przez Zamawiającego populacjia nie jest spójna z celem ogólnym badania, czyli sprawdzeniem „związku pomiędzy procesami uwagi wzrokowej a poziomem umiejętności uczniów w zakresie rozwiązywania treściowych zadań matematycznych”,  także wskazaniem związków miedzy umiejętnościami uczniów a uwarunkowaniami kulturowymi. Operat  zawiera tylko szkoły z województwa mazowieckiego, które same się do badania zgłosiły – nie jest wiec jednoznaczne na jaką populację mają być uogólnione wnioski.

Kwestionariusz:

Kwestionariusz badania ma być przygotowany przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga konsultacji kwestionariusza. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy przeprowadzenia pilotażu kwestionariusza. Brak pilotażu kwestionariusza może prowadzić do poważnego błędu pomiaru, gdyż respondenci mogą nie rozumieć pytań zgodnie z intencją badacza. Zamawiający określił oczekiwany czas trwania kwestionariusza. Pozwala to Wykonawcom na właściwą wycenę zamówienia.

Realizacja:

Zgodnie z Zamówieniem, za realizację badania odpowiedzialny jest Wykonawca. W zamówieniu przewidziano kontrolę pracy ankieterów. Eliminuje to występujący w większości badań sondażowych problem nieuczciwych ankieterów, mogący prowadzić do niskiej jakości badań. W zamówieniu nie określono techniki zbierania danych. Brak tej informacji sprzyja składaniu ofert wykorzystujących tańsze techniki zbierania danych, co może prowadzić do otrzymania niskiej jakości wyników. Jest to niekorzystne dla Wykonawców o wyższych standardach metodologicznych. Wykonawca został zobowiązany do przeprowadzenia szkolenia dla ankieterów. Dzięki temu ankieterzy będą lepiej przygotowani do realizacji badania, co może wpłynąć na wyższą jakość pomiaru.

Poziom realizacji próby:

W zamówieniu poprawnie określono wymagania odnośnie poziomu realizacji próby. Gwarantuje to Zamawiającemu otrzymanie pod tym względem badania o oczekiwanym stosunku jakości do ceny. Nie określono rozkładu poziomu realizacji próby w jej poszczególnych częściach. Brak określenia tego wymagania może prowadzić do poważnego skrzywienia wyników badania. Wykonawca badania jest zobowiązany do przesłania listu zapowiedniego do respondentów. Takie działanie pozytywnie wpływa na odsetek realizacji próby.

Dobór próby:

Za dobór próby odpowiada Zamawiający. Zamawiający poprawnie określił wymagania odnośnie metody doboru próby – oczekuje badania na próbie losowej. Poprawnie określona metoda doboru próby gwarantuje Zamawiającemu, że Wykonawcy będą wyceniali badanie o takiej samej pod tym względem jakości. Opisano też dokładnie typ doboru próby. W zamówieniu określono sposób warstwowania próby oraz jej alokację, nie określono jednak sposobu jej wiązkowania. Brak informacji o wiązkowaniu próby może utrudnić wykonawcą wycenę takiego badania. Poprawnie określono liczebnośc próby.

Operat:

Zamawiający określił, że próba zostanie dobrana do badania z bazy danych szkół biorących udział w badaniu OBUT 2014.

Informacja o postępowaniu przetargowym:

Przetarg unieważniono – http://www.ibe.edu.pl/bip/attachments/article/701/wybor%20i%20uniewaznienie.pdf

Karty
119
Aktualności
6
© 2013 Na straży sondaży
Projekt i wykonanie mciastek






captcha